Afgelopen jaar kreeg Stad Gent 114 klachten na plaatsing fietsenstalling: “Moeten we Gentenaar niet vroeger informeren?”

Publicatiedatum

Auteur

Stijn De Roo

Deel dit artikel

De stad Gent plaatst regelmatig nieuwe openbare fietsenstallingen. Fractievoorzitter Stijn De Roo stelde al meermaals vragen aan de bevoegd schepen over de betrokkenheid van inwoners bij het plaatsen van nieuwe fietsenstallingen.

Uit het antwoord van de schepen op zijn laatste vraagt blijkt dat er in 2022 al 114 klachten werden ingediend na het plaatsen van een fietsenstalling. "Buurtbewoners worden niet op voorhand geconsulteerd over het plaatsen van de fietsenstallingen. Ze krijgen pas een brief als de stalling er staat. Dat leidde tot 88 formele klachten en nog meer ongenoegen. Het lijkt me beter om de Gentenaar vroeger te informeren. 

Uit de cijfers blijkt gelukkig dat er wel degelijk (zij het in beperkte mate) wordt bijgestuurd waar nodig en tegemoet wordt gekomen aan de ingediende klachten", aldus fractievoorzitter De Roo.

Hierover verscheen een bericht op de website van HLN. Er stond ook een artikel in de krant van 29 december op pagina 25.

In de pers

Studie naar lage-emissiezone (LEZ) in Gent uitgesteld tot voorjaar 2027

Uit informatie die gemeenteraadslid Stijn De Roo (cd&v) opvroeg bij schepen Watteeuw (Groen) blijkt dat de evaluatie van de lage-emissiezone (LEZ) pas in het voorjaar van 2027 wordt opgeleverd. Zolang die evaluatie er niet is, blijft de LEZ in de praktijk gewoon bestaan en wordt een politieke beslissing over een eventuele afschaffing vooruitgeschoven.

Parlementsleden bevragen bezoekers wekelijkse markt in Stekene

De Oost-Vlaamse cd&v-volksvertegenwoordigers trokken op zaterdag 30 mei naar de markt van Stekene voor een nieuwe halte van de “Morgen Beter”-tour. Vlaams volksvertegenwoordigers Stijn De Roo, Lien Van Dooren en Robrecht Bothuyne gingen samen met federaal volksvertegenwoordigers Leentje Grillaert en Phaedra Van Keymolen in gesprek met marktbezoekers over hun toekomstbeeld.

Stijn De Roo hekelt nieuwe vertraging in LEZ-studie

Uit informatie die gemeenteraadslid Stijn De Roo (cd&v) opvroeg bij schepen Watteeuw (Groen) blijkt dat de evaluatie van de lage-emissiezone (LEZ) pas in het voorjaar van 2027 wordt opgeleverd. Zolang die evaluatie er niet is, blijft de LEZ in de praktijk gewoon bestaan en wordt een politieke beslissing over een eventuele afschaffing vooruitgeschoven.