Vanaf 2024 GAS-boetes voor foutparkeerders in Gent
Eind vorig jaar konden we in de pers vernemen dat de controles op foutparkeren de komende jaren fors zal toenemen in onze stad. Momenteel is het aantal controles vanuit het politiekorps relatief beperkt ten opzichte van het aantal overtredingen op foutparkeren. Daardoor is de pakkans groter voor iemand die niet betaalt om te parkeren, dan voor iemand die foutparkeert. Door de overheveling van de controles op foutparkeren van de politie naar de gemachtigde ambtenaren zullen de controles toenemen. Naast een veiligere stad zal dit ook inkomsten voor de stadskas met zich meebrengen.