547 Gentenaars met gsm achter stuur betrapt op 2 maanden tijd

Publicatiedatum

Auteur

Stijn De Roo

Deel dit artikel

In maart en april 2022 werd in Gent een groot aantal bestuurders betrapt op het gebruik van hun gsm achter het stuur. De politie stelde tijdens die twee maanden maar liefst 547 inbreuken vast (maart 328, april 219). Dat blijkt uit informatie die fractieleider Stijn De Roo (cd&v) opvroeg bij burgemeester Mathias De Clercq (Open Vld).

Hierover verscheen een bericht op de website van HLN op 16 mei. Het volledige persbericht kan je hier lezen.

In de pers

Gemeenteraadslid Stijn De Roo (CD&V) kondigt geboorte van zoon Laurens aan

Op 15 juni mochten Stijn en zijn vrouw Romy een nieuw gezinslid verwelkomen: Laurens.

Meer parkeerplaatsen voor shop-and-go

Op 27 maart 2023 werd een raadsbesluit goedgekeurd waarin het college van burgemeester en schepenen werd opgedragen om, in overleg met handelaars en bewoners, een proefopstelling ‘kortparkeren bij handelszaken’ in de Evergemsesteenweg uit te testen.

Gent zoekt extra parkeerplaatsen voor snelle boodschappen

Op 27 maart 2023 werd een raadsbesluit goedgekeurd waarin het college van burgemeester en schepenen werd opgedragen om, in overleg met handelaars en bewoners, een proefopstelling ‘kortparkeren bij handelszaken’ in de Evergemsesteenweg uit te testen.