De realisatie van de Oostelijke Tangent in Sint-Niklaas komt opnieuw een stap dichterbij. Dit jaar wordt de omgevingsvergunningsaanvraag ingediend en start ook de procedure om de werken aan te besteden. Dat blijkt uit informatie die Vlaams volksvertegenwoordiger Stijn De Roo (cd&v) en gemeenteraadslid Jos De Meyer (cd&v) opvroegen bij Vlaams minister van Mobiliteit Annick De Ridder (N-VA).
De Vlaamse Regering voorziet studiemiddelen om de volgende fase mogelijk te maken. In 2026 wordt 2,8 miljoen euro vrijgemaakt voor technische, communicatieve en administratieve ondersteuning van de aanbesteding en de uitvoering van de werken.
Stijn De Roo: "De Oostelijke Tangent moet een veilige en vlotte verkeersafwikkeling mogelijk maken, met ingrepen zoals tunnels en fietsbruggen. Dit dossier sleept al lang aan. Met de aanbesteding wordt nu een nieuwe horde genomen."
Hierover verscheen een artikel in HLN.