Er komt nóg meer signalisatie voor lage spoorwegbrug in Wondelgem

Publicatiedatum

Auteur

Stijn De Roo

Deel dit artikel

Sinds midden maart is de Evergemsesteenweg volledig afgesloten van de R4. Van 14 maart tot 5 mei worden de diepwanden van de tunnel er gebouwd. De afsluiting zal de komende weken echter zware hinder veroorzaken in Wondelgem. Omdat het aantal invalswegen beperkt is, krijgt de Spesbroekstraat namelijk veel verkeer te verwerken, met grote druk op de veiligheid en leefbaarheid.

Het is een straat waar de bewoners vandaag sowieso al veel te maken hadden met veel verkeersoverlast.

Bewoners signaleren bovendien dagelijks tientallen bestelwagens en ook grotere voertuigen (met aanhangwagens, caravans, mobilhomes en zelfs vrachtwagens) die tot aan de lage brug rijden en dan moeten keren, met schade aan voetpaden, opritten en straatmeubilair tot gevolg.

Gents gemeenteraadslid Stijn De Roo (cd&v) stelde hierover vragen aan de burgemeester tijdens de gemeenteraad van 24 maart. Hierover verscheen een artikel in HLN.

In de pers

Studie naar lage-emissiezone (LEZ) in Gent uitgesteld tot voorjaar 2027

Uit informatie die gemeenteraadslid Stijn De Roo (cd&v) opvroeg bij schepen Watteeuw (Groen) blijkt dat de evaluatie van de lage-emissiezone (LEZ) pas in het voorjaar van 2027 wordt opgeleverd. Zolang die evaluatie er niet is, blijft de LEZ in de praktijk gewoon bestaan en wordt een politieke beslissing over een eventuele afschaffing vooruitgeschoven.

Parlementsleden bevragen bezoekers wekelijkse markt in Stekene

De Oost-Vlaamse cd&v-volksvertegenwoordigers trokken op zaterdag 30 mei naar de markt van Stekene voor een nieuwe halte van de “Morgen Beter”-tour. Vlaams volksvertegenwoordigers Stijn De Roo, Lien Van Dooren en Robrecht Bothuyne gingen samen met federaal volksvertegenwoordigers Leentje Grillaert en Phaedra Van Keymolen in gesprek met marktbezoekers over hun toekomstbeeld.

Stijn De Roo hekelt nieuwe vertraging in LEZ-studie

Uit informatie die gemeenteraadslid Stijn De Roo (cd&v) opvroeg bij schepen Watteeuw (Groen) blijkt dat de evaluatie van de lage-emissiezone (LEZ) pas in het voorjaar van 2027 wordt opgeleverd. Zolang die evaluatie er niet is, blijft de LEZ in de praktijk gewoon bestaan en wordt een politieke beslissing over een eventuele afschaffing vooruitgeschoven.