Gevaarlijke straat krijgt extra zebrapad, maar op nieuwe voetpaden is het wachten

Publicatiedatum

Auteur

Stijn De Roo

Deel dit artikel

De verkeersdoorstroming Botestraat- Groenestaakstraat (tussen de tramsporen en de Wijze Eik) een frequent gespreksonderwerp in Wondelgem en Mariakerke.

In opvolging van mijn mondelinge vraag op deze commissie in september 2021 gaf de schepen aan dat het mobiliteitsbedrijf de mogelijkheid onderzoekt om extra zebrapaden te voorzien en om de snelheidsregeling in de Botestraat terug te brengen naar 30 km/u. Hij gaf mee dat dergelijk onderzoek enige tijd in beslag neemt en in de lopende planningen dient gepast te worden. Fractievoorzitter Stijn De Roo kaartte deze situatie nogmaals aan tijdens de gemeenteraadscommissie van 12 april 2022. 

Hierover verscheen een bericht op de website van De Gentenaar en in de krant van 16 april op pagina 3. Het volledige persbericht kan je hier lezen.

In de pers

PFAS-vervuiling houdt bouw nieuwe fietsbrug over R4 nog wat langer tegen

Een fietsbrug over de Ringvaart en de R4, die vier jaar geleden al is aangekondigd, loopt nog meer vertraging op. De brug komt deels op verontreinigde grond, en er bestaat heel wat discussie over wie de sanering zal moeten betalen. Dat blijkt uit een vraag van fractieleider Stijn De Roo aan bevoegd schepen Filip Watteeuw.

Nieuwe fietsbrug had er al twee jaar moeten zijn, maar PFAS gooit roet in het eten

Een fietsbrug over de Ringvaart en de R4, die vier jaar geleden al werd aangekondigd, loopt nog meer vertraging op. De brug komt deels op verontreinigde grond, en het is nog onduidelijk wie de sanering zal betalen. Dat blijkt uit een opvolgvraag van fractieleider Stijn De Roo aan bevoegd schepen Filip Watteeuw.

Een derde van alle straatverlichting in Gent zijn ledlampen: inhaalbeweging komt op gang

Tussen mei 2024 en vandaag steeg de verleddingsgraad van Gent van 26% naar 34%. Dat blijkt uit cijfers die fractievoorzitter Stijn De Roo opvroeg bij netbeheerder Fluvius.