Steeds meer meldingen van sluikstort in Gent

Publicatiedatum

Auteur

Stijn De Roo

Deel dit artikel

Het sluikstortprobleem in Gent blijft hardnekkig bestaan. In 2022 werden er 50.225 meldingen gemaakt van sluikstort, omgerekend een kleine duizend meldingen per week.

Het merendeel van de meldingen komt binnen via de meldingsapp. Dat blijkt uit een vraag van gemeenteraadslid Stijn De Roo (cd&v) aan schepen voor openbare netheid Bram Van Braeckevelt (Groen).

HIerover verscheen een bericht op de website van De Gentaar en artikel in de krant van 1 februari op pagina 1. Het volledige bericht kan je hier lezen.

In de pers

Meer parkeerplaatsen voor shop-and-go

Op 27 maart 2023 werd een raadsbesluit goedgekeurd waarin het college van burgemeester en schepenen werd opgedragen om, in overleg met handelaars en bewoners, een proefopstelling ‘kortparkeren bij handelszaken’ in de Evergemsesteenweg uit te testen.

Gent zoekt extra parkeerplaatsen voor snelle boodschappen

Op 27 maart 2023 werd een raadsbesluit goedgekeurd waarin het college van burgemeester en schepenen werd opgedragen om, in overleg met handelaars en bewoners, een proefopstelling ‘kortparkeren bij handelszaken’ in de Evergemsesteenweg uit te testen.

PhishLine helpt Gentse politie sneller fraudeurs opsporen

Sinds begin 2025 werd de PhishLine-app gebruikt om phishing en informaticabedrog efficiënter te registreren en op te volgen, met onder meer automatische meldingen aan banken. Daarnaast werd beslist om twee extra medewerkers in te zetten rond cybercriminaliteit.