In de pers

Werken nieuwe Durmburg starten in najaar 2024

De Waasmunsterbrug (N446) over de Durme is in slechte staat en moet vervangen worden door een nieuwe brug.

Gent werkt aan nieuwe toegangsweg voor weinig gebruikte parkeertoren

Er komt een directe toegangsweg voor parkeertoren “Het Getouw” in de Bloemekenswijk. Fractievoorzitter bracht deze suggestie enkele maanden geleden aan in de gemeenteraadscommissie.

Nog zeker drie jaar tragere trams in Bloemekenswijk door slechte staat sporen

Als antwoord op zijn schriftelijke vraag vernam Vlaams volksvertegenwoordiger Stijn De Roo (cd&v) van bevoegd minister Lydia Peeters (Open Vld) dat het in het geïntegreerd investeringsprogramma voor 2023 voorziene bedrag van 350.000 euro is gereserveerd voor de studieopdracht van de spoorwerken in de Poperingestraat in Gent.

Tram 1 rijdt in Gent nog zeker drie jaar wat trager in Wondelgem door slecht wegdek

Als antwoord op zijn schriftelijke vraag vernam Vlaams volksvertegenwoordiger Stijn De Roo (cd&v) van bevoegd minister Lydia Peeters (Open Vld) dat het in het geïntegreerd investeringsprogramma voor 2023 voorziene bedrag van 350.000 euro is gereserveerd voor de studieopdracht van de spoorwerken in de Poperingestraat in Gent.

Tram nog tot 2026 aan slakkengang door straat aan Van Beverenplein

Als antwoord op zijn schriftelijke vraag vernam Vlaams volksvertegenwoordiger Stijn De Roo (cd&v) van bevoegd minister Lydia Peeters (Open Vld) dat het in het geïntegreerd investeringsprogramma voor 2023 voorziene bedrag van 350.000 euro is gereserveerd voor de studieopdracht van de spoorwerken in de Poperingestraat in Gent.

Stad Gent zet meer deelwagens in

Het personeel van de stad Gent maakt voor dienstverplaatsingen alsmaar meer gebruik van deelwagens. Dat blijkt uit informatie die fractievoorzitter Stijn De Roo (cd&v) opvroeg bij schepen Hafsa El-Bazioui (Groen). 

Personeel van Stad Gent maakt steeds meer gebruik van deelwagens

Het personeel van de stad Gent maakt voor dienstverplaatsingen alsmaar meer gebruik van deelwagens.

Meldpunt keert terug op de Gentse Feesten

Er komt opnieuw een meldpunt voor grensoverschrijdend gedrag op de Gentse Feesten in 2023. Dat blijkt uit informatie die fractievoorzitter Stijn De Roo opvroeg tijdens de gemeenteraad van februari.

Gent krijgt ten vroegste over vier jaar nieuwe zwemzone in openlucht aan Houtdok

Op de Gentse gemeenteraad van 28 februari vond een debat plaats over open zwemwater in het Houtdok. Fractievoorzitter Stijn De Roo kwam hierop tussen.

Kritiek op publieke aankondiging van natuurbeheerplannen

Vlaams volksvertegenwoordiger Stijn De Roo (cd&v) ondervroeg bevoegd minister Zuhal Demir over de werkwijze die gehanteerd wordt bij de indiening van natuurbeheerplannen.