Gent krijgt vier nieuwe ‘bankneutrale’ automaten, maar zoektocht naar geschikte locaties in deelgemeenten “loopt moeilijk”
Banken schaffen een deel van hun geldautomaten af in ruil voor 'bankneutrale' automaten. Dit najaar openen er vier nieuwe in Gent: Overpoort (november 2022), Ledeberg (november 2022), Gentbrugge (december 2022) en station Gent-Sint-Pieters (januari 2023). Dat blijkt uit een vraag van gemeenteraadslid Stijn De Roo (cd&v) aan schepen Sofie Bracke (Open VLD).