Ondanks dalend gebruik blijft Stad Gent geloven in gratis busabonnementen voor scholieren: “We wisten dat corona een impact ging hebben”
Acht op de tien Gentse scholieren heeft afgelopen schooljaar een gratis busabonnement aangevraagd. De Stad Gent betaalt hiervoor jaarlijks 1,1 miljoen euro aan De Lijn. “Het is belangrijk dat jongeren vroeg genoeg in contact komen met het openbaar vervoer”, zegt mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen).