Met veel enthousiasme en ambitie richting 2024!

Publicatiedatum

Auteur

Stijn De Roo

Deel dit artikel

Fractieleider Stijn De Roo zal in 2024 met cd&v Gent vanop de tweede plaats deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Hij wordt door de Gentse afdeling ook naar voren geschoven als de Gentse topkandidaat voor de bovenlokale verkiezingen. Dat werd donderdagavond bekendgemaakt na afloop van de partijraad van cd&v Gent.

Stijn is fractieleider van cd&v in de Gentse gemeenteraad en Vlaams Parlementslid. Samen met schepen Isabelle Heyndrickx trekt hij met veel enthousiasme en ambitie naar de lokale verkiezingen in oktober 2024. De richting die cd&v Gent wil uitgaan, is duidelijk: de partij zijn van de Gentenaars die zich nu te weinig gehoord voelen.

Stijn stelt bij zijn activiteiten op het terrein nog al te vaak vast dat vele Gentenaars zich vergeten voelen: “Inwoners van onze deelgemeenten vragen investeringen in hun buurt, zoals een zwembad of buurthuis. Verenigingen willen focussen op hun activiteiten en niet op de regeltjes die de stad hen oplegt. Wie met de auto rijdt voelt zich niet welkom en vraagt een redelijke stem in het mobiliteitsdebat. Te veel Gentenaars voelen zich eenzaam en hebben nood aan een hechte gemeenschap in hun directe omgeving. Voor cd&v Gent telt elke Gentenaar, van Afsnee tot Zwijnaarde”.

Cd&v Gent is ervan overtuigd dat ze een noodzakelijke meerwaarde biedt voor het bestuur van de stad. De partij wil beleid voeren dat het best mogelijke antwoord biedt op de zorgen en de vragen van de brede bevolking. Ze wil bovendien een bestuur inspireren dat kritisch durft na te denken over de essentiële taken van een stad. 

“Hoe meer Gentenaars ons bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen hun stem verlenen, hoe meer we deze ambities kunnen waarmaken ten dienste van de Gentenaars”, aldus Stijn en Isabelle.

Nieuws

Winnaars en verliezers door mobiliteitsmaatregelen Tolhuiswijk

Op 11 juli 2025 werd de nieuwe Verapazbrug geopend. Buurtbewoners maakten hierbij al melding van toegenomen verkeersonveiligheid voor fietsers en voetgangers, geluidsoverlast (met verstoring van de nachtrust) en luchtvervuiling in de aanliggende straten, zoals Ham – Bomastraat – Nieuwland – Godshuishammeke – Kongostraat.

Nieuwe Hoge AI-raad moet Vlaams beleid rond datacenters helpen uittekenen

De Vlaamse Regering heeft beslist een Hoge AI-raad op te richten die zich onder meer zal buigen over de toekomst van datacenters in Vlaanderen. Dat blijkt na een parlementaire vraag van Vlaams volksvertegenwoordiger Stijn De Roo (cd&v).

Binnenkort in elke Gentse wijk shop-and-goplaatsen?

Op 27 maart 2023 werd een raadsbesluit goedgekeurd waarin het college van burgemeester en schepenen werd opgedragen om, in overleg met handelaars en bewoners, een proefopstelling ‘kortparkeren bij handelszaken’ in de Evergemsesteenweg uit te testen. Deze proefopstelling zou na zes maanden worden geëvalueerd.