Zomerstage bij Orange Belgium
Ik ging op bezoek bij Orange Belgium en Helicus voor de zomerstage van VOKA.
Ik ging op bezoek bij Orange Belgium en Helicus voor de zomerstage van VOKA.
Het onderdeel Omgeving van het regeerakkoord stelt: "We blijven inzetten op het verder vereenvoudigen, verbeteren en versnellen van procedures met het oog op een realisatiegericht en efficiënt instrumentarium dat flexibel, toekomstbestendig is en gewapend tegen (gerechtelijke) beroepsprocedures.
In navolging van eerdere vragen die fractieleider en gemeenteraadslid Stijn De Roo stelde, vroeg hij onlangs een stand van zaken over de PFOS-staalnames in Gent aan bevoegd schepen Heyse.
In haar beleidsnota “Facility Management 2020-2025” van 25 mei 2021 stelt de schepen dat Stad & OCMW Gent een voorbeeldfunctie wil opnemen op het gebied van duurzame aankopen en efficiënte inzet van middelen.
Jaarlijks trekt de Vlaamse overheid 1.200.000 euro uit voor thematische stadsvernieuwingsprojecten. Ook dit jaar lanceert de minister bevoegd voor stedenbeleid in het kader van stadsvernieuwing een thematische oproep. De oproep 2021 staat in het teken van de hittebestendige stad.
“In het gescheiden ophalen van afvalstromen kunnen de consumenten aan afvalverwerkende intercommunales niet enkel hun restafval, glas, plastic en metalen kwijt, maar ook hun groente-, fruit- en tuinafval (gft), wat vooral voor stadsbewoners zonder tuin zinvol is.
“De verkeersdrukte is een kenmerk geworden van onze dichtbevolkte regio. Woonkernen in de buurt van drukke autosnelwegen en gewestwegen zijn zonder meer gebaat bij opgaande en voldoende dichte begroeiing als geluidsscherm aan de randen van die grote wegen.
Op uitnodiging van Boerenbond mocht ik stage lopen bij Rudy Raes Bloemzaden nv in Destelbergen. Zij toonden mij hoe zijn als familiebedrijf steeds opnieuw blijven innoveren.
Wie zich in het verkeer waagt met de fiets, bromfiets, motorfiets, auto, bus, … en een verkeersovertreding begaat zoals te snel rijden, door het rode licht rijden, fout parkeren, niet handenvrij bellen, … loopt het risico op een boete.
We herinneren ons 8 mei 2021 als de dag dat de terrassen opnieuw open gingen. Maar het was eveneens de dag waarop het eerste burgerlijk buitenhuwelijk werd afgesloten in Gent. Schepen Isabelle Heyndrickx nam het initiatief om huwen in openlucht mogelijk te maken in de tuin van Hotel d’Hane Steenhuyse, een rustpunt midden in de Veldstraat.