Stad Gent zet in op ontharding en vergroening
Onze stad krijgt steeds vaker te maken met hitte, droogte en wateroverlast. Om onze stad te wapenen tegen het veranderende klimaat, wordt er de laatste jaren sterk ingezet op ontharding en vergroening. Ontharden zorgt voor meer ruimte voor natuur, minder wateroverlast, grotere biodiversiteit, gezondere lucht en een beter klimaat. Daarnaast zorgen ontharding en meer groen ook voor het verminderen van het hitte-eilandeffect.