Stadsbon biedt potentieel als alternatief financieringsinstrument
Tijdens de FABAZ-commissie van november 2025 vond een debat plaats over de mogelijke invoering van een Gentse stadsbon als alternatieve financieringsbron voor stedelijke investeringen naar aanleiding van persaandacht over ervaringen van de gemeente Etterbeek uit 2024.